پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4051
-
الف
+

حضور سفیر مکزیک و اسپانیا در هفته فیلم مکزیک

افتتاحیه هفته فیلم مکزیک در تهران با حضور سفیر مکزیک و سفیر اسپانیا برگزار شد.

افتتاحیه هفته فیلم مکزیک با حضور سفیر مکزیک و سفیر اسپانیا و رییس موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، افتتاحیه هفته فیلم مکزیک با همکاری موسسه فرهنگی اکو، سفارت اسپانیا و سفارت مکزیک در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۷ با سخنرانی محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو، آلفونسو زگبه سفیر مکزیک و ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران با حضور سفرا، رایزنان فرهنگی و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان برگزار شد.

محمدمهدی مظاهری ضمن بیان این مطلب که سینما یکی از هنرهای محبوب عصر معاصر است گفت: امروزه سینما به عنوان یکی از هنرهای معاصر با ارتباط مستقیم خود با حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ابزاری قدرتمند برای فرهنگ، آموزش، تفریح و تبلیغ تبدیل شده است. سینما به عنوان نوعی از هنر بازتابی از جامعه امروز و دیروز است.

در ادامه برنامه ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران گفت: با همه نابه سامانی ها در روابط دو کشور، سینمای مکزیک که ریشه در اسپانیا دارد، با جادو و توانایی خود توانسته از طریق آفرینش های هنری با کیفیت از سختی های زندگی روزمره بکاهد و مردم دو کشور را به هم نزدیک  سازد. ویژگی اصلی فرهنگ در نوردیدن مرزها و نزدیک کردن ملل است و سینما و تاثیر آن در شکل گیری ذهنیت فردی و جمعی بهترین مصداق این حقیقت است.

آلفونسو زگبه سفیر کشور مکزیک گفت: سینما یکی از بهترین ابزارهای دیپلماسی فرهنگی است که برادری را بین ملت ها برقرار می کند.

هفته فیلم مکزیک با نمایش ۴ فیلم از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ به مدت چهار روز در مرکز همایش های دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برگزار می شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر